Noted!!!


Wednesday, July 20, 2011

Mata Keranjang ???

emmm...for this entry...nk cakap pasal bnda logik skit...hehehe...dh penat r asyik merapu je kn...
ok...bila kita dgr words mata keranjang...kita mesti fikir words ni ditujukn utk kaum adam yg sukar mengawal pandangan mata dr melihat awek2 cun n seksi...btol???*jwb la btol ke x...ish...
so...kalo bdak yg pegi skolah baru bberapa tahun...atau snang cakap...yg x abis belajar sekolah rendah lg tu...
dy mesti kta...emmm...mata = mata la...n keranjang = bola keranjang...ehhh sma jela kn...
emmm...ok la...aku ringkaskan la ek...bg yg x tahu...mata keranjang tu adalan simpulan bahasa yg merujuk kepada golongan manusia yg x mampu mengawal pandangan mata...
ok...nk tanya skit...siapa yg mengaku dy mata keranjang??? and...siapa pula yg mengaku dy bkn mata keranjang???
mesti ramai kaum hawa dh syok dok mngaku soalan yg 2nd tu kn???
hahahahahaha...apa tanda seseorang tu mata keranjang???
for sure...lepas aku gtaw tanda2 ni...mesti ramai yg ngaku soalan 1st tu...HAHAHAHA*evil laugh

1. yg paling senang detect...suka usha perempuan cun n seksi...(bg lelaki)
atau suka usha lelaki hensem...(bg perempuan)
2. suka window shopping
3. sukar membuat pilihan (merujuk kpd benda and orang and mna2 makhluk bernyawa yg lain)
4. cepat berubah fikiran dgn kedatangan benda baru
5. membuat analisa berdasar rupa dan paras luaran
6. suka melihat benda2 yg cantik n menarik

HAHAHAHAHA...pokoknya...org yg suka menilai mnggunakan mata la...so...rasa aku...mmg ramai la kn???
sbb itulah Islam menyuruh kita menjaga pandangan...hmmm...
so...mcm mna skarang??? dh berasa diri tu mata keranjang??? emmm???

hehehe...pendek saja utk hari ni...Assalamualaikum...^_^


Friday, July 15, 2011

"UPU"

hari ni 15 julai 2011...pada jam 12 tgh hari td...telah diumumkan kputusan bagi pemohon kemasukkn ke IPTA...
hmmm...actually...aku x da la rasa nervous pon...just wonder...mcm mna agaknya dy tulis nnt utk aku...
hmmm...so...bila tiba detik jam..pkul 12.05...aku pon trus membuka lappy...tngok fb dulu...ramai yg dh check...so...apa lg...trus r check...hehehehe...nk tahu dy tulis apa??? ni dy...


hahahaha...kalo korang tngok msti rasa mcm aku...eh...keajaiban btol2 berlaku ka???
hehehe...seriously...masa aku nmpak tahniah tu...aku btol2 terkejut...sbb sblum ni aku asyik kta dkt kawan2 aku aku yg mnala tau kn kot2 da keajaiban...sistem tersilap...nma aku dpt 2 u...hehehe...
pastu baca la tngok course apa...elektronik...hmmm...x syak lg sbb aku bnyak minta bidang lbih2 kurang ja...pastu baca lg...sk86...eh...macam familiar ja...baca lg...u**...opppssss...ok...aku terpedaya...
aku pon mula la gelak sorang2...seriously aku tertipu...aduh...


hmmm...ok la...wat suma member2 aku yg dpt u pilihan hati...tahniah la ek...yg mna dpt bkn pilihn hati...redha la ek...Allah Maha Mengehtahui...and...kalo da member yg x dpt...usaha lg...masih bole wat rayuan...InsyaAllah...da rezeki korang...cma mungkin lambat skit ja kot...hmmm...ok...
papapon...chill...jgn muram2...^_^

Tuesday, July 12, 2011

"Mega Giveaway by Yana & Cik Putih"

hehehehe...aku telah ditag utk 1 contest...emmm...ni la contest tu...so...mcm mna...ada berani ke korang join...hehehehe...jom pakat2 join nk??? aku telah diajak oleh cik asha...emmm...hadiah contest ni bole tahan lol !!!

  1. Scarf Sweethoney
  2. Wirda Azurainie.  
  3. Droplet House
  4. Lens Mania
  5. Ayu-Raudhah Shawlstore
  6. Nora Nabella
  7. Applepinkbow
  8. Syafeika Edora
  9. pixel mania
  10. Wan Hazel 
  11. Momo Chan Collection 
  12. NHL Colloection
  13. Kei Seinchi
  14. Sya Razali 
  15. Aimi Craft 
  16. Habibi Hamid
  17. Shawl Az 
  18. Imann Abdul
  19. Aan Boutique
  20. KZ Nabihah Boutique
  21. Ciktiqz Adamaya
  22. Tri Fa
  23. Kittyshawls 
mcm mna??? lumayan kan...???
HAHAHAHA...jom pakat2 join....
ok la...utk cukupkan syarat...aku akan tag 3 member aku...
dila...fida...n zizie...

Saya Tak Tahu !!!

Hmmm...apa activity aku???
hehehehe...x da papa pon...mcm besa la...bak kta kwan aku...aku keja RTM...
huhuhu...apakah??? RTM ialah singkatan utk Rehat Tidur Makan...
kih...kih...kih...
hahahaha...but still wat keja lain jgak...
contohnya??? hmmm...jga arnab...tonton tv...on9...download cita...n keja2 umah yg lain...
hehehehe...cita pasal download...aku tgh download cita Heartstrings...atau nama lainnya...
You've Fallen For Me...hmmm...mcm mna nk kta...best ke cita tu...hehehehe...for the 1st 4 ep yg aku dh tngok...bg aku...cita tu best...just mcm besa la...kdang2 emo skit...HAHAHAHAHA...*gelak besar la plak...
lakonan Jung Yong Hwa...Park Shin Hye...huhuhu...actually...both of them dh pnah blakon skali cita You're Beautiful...tp not as a couple la...
so...bole la mla download cita ni ek...sbb Kang Min Hyuk (drummer CN Blue) pon blakon gak...seriously...mmg kelakar...kih...kih...kih...

emmm...actually...nma entry tu adlah disbbkn 1 bnda yg aku ingin kongsikan...
huhuhuhu...yesterday...aku dpt tau dr kak aku yg ayah da kta kt dy..."kalo tiqah blajar jauh2...ble la p melawat smbil tu ble jalan2...tp ni blajar dkat dgn umah...x mau r pegi melawat" (*opsss...ayat tlah diubah...tp lebih kurang la mksudnya...)
hmmm...aku agak terkejut...eh...knp plak kta mcm tu skarng...aku dh stuju dh...dulu masa aku tanya...
kta ikut ska aku...hmmm...x ble nk wat papa dh...maafla ayah...tiqah x tahu...huhuhuhu...
hmmm...nk tunggu upu pon...dh x da harapan...

kputusan upu kuar 15 julai...InsyaAllah...hehehehe...good luck la ek utk suma kwn2 yg mnunggu kputusan upu...
agak2...berlaku keajaiban x...??? mna la tahu...tiba2 nma aku dpt upu *u mna2 la...
hehehehehe...just kidding...x mungkin la kn...
hmmm...itu saja la utk entry kali ni...hehehehe




hehehehe...kucing yg comel...telinga ceme, kaki ketot, muka bulat, ekor trjuntai...=pakej kucing comel...
Argh....geramnya tngok kucing ni...btol x??? ce-try usha kucing ni lama2...msti rasa mcm nk cubit2 kucing ni...BETOL X???

Saturday, July 9, 2011

Emmm...Belum Lagi...

OK...spatutnya entry ni disiapkn pd hari khamis lpas...tp...aku x smpat nk tulis...hehehehe...
sja nk story telling skit...
hari khamis tu...aku spatutnya pegi latihan bwa keta...(hehehe...bru nk amik lesen)...
so...mmg dh x sbar la kn...1st time trial...
tp...tba2...aku disuruh masuk kelas...pelik...spatutnya dh x da kelas2 ni suma...
rupa2nya...belum bole lg blajar keta...kna dgr taklimat dulu...huhuhuhu...kecewa...
dh la x bwa alat tulis...jd...aku pasang je la telinga aku ni...
and...yg wat aku tersiksa...gila mngantuk dowh dlm kelas tu...
aku punya tahan x mau mnguap...smapai kpala aku sakit...adehhh...serious...kalo mnguap bnyak2 kali...nnt nmpak dasyt...sbb tu aku control (tp...x mcm control sgt la...)...
pastu...masa balik tu...mmg la rasa [enangan sakit pala aku tu...rasa mcm nk pengsan...
serious mmg seksa gila...
actully...ni suma disbbkn x cukup tido...
spatutnya aku tdo awal mlm tu...tp sbb aku dh trbuka fb...tu la jdnya...trlajak tdo lmbt...
huhuhuhu...x ckup tdo mmg sngat mnyeksakn...especially utk org yg ska tdo mcm aku ni...
hehehehehe...tp nsib org x rmai...so ble la balik tgh hari tu jga...
kalo x...hmmm....
papun...mnggu dpn bru bole mula blajar keta...lpas lesen L keta siap...huhuhuhu
rasa mcm lmbt la plak...x sabar aku nk race...(hehehe...bajet mcm bole bwak keta...)
ok la...diakhir entry ni...aku nk share 1 article tntang kpntingan tido...hehehe...baca tau...


aku amik dr layarsukses

Tidur adalah suatu nikmat yang diberikan oleh Allah kepada manusia. Tidur adalah suatu nikmat yang akan dirasai oleh seluruh umat manusia. Tidak ada manusia yang tidak pernah tidur. Nikmat tidur yang diberikan oleh Allah kepada manusia adalah sebagai tanda kekuasaanNya, kerana hanya Allah yang tidak mengantuk dan tidak tidur. Kita hendaklah berusaha agar amalan tidur yang kita lakukan setiap hari akan mendapat pahala dari Allah.

Firman Allah S.W.T yang bermaksud:
“Dan Kami jadikan tidurmu untuk rehat.” (An-Naba’, ayat 9)

Waktu tidur yang baik adalah sudah tentunya pada waktu malam hari. Ini kerana waktu malam adalah waktu yang sesuai untuk manusia berehat setelah banyak melakukan aktiviti pada siang harinya. Kita hendaklah menggunakan waktu tidur malam ini dengan sebaiknya bagi mengelak rasa mengantuk di siang hari. Jika tidak sudah tentu anda akan mengantuk semasa dalam kelas bagi yang masih belajar, atau anda akan mengantuk semasa berada ditempat kerja. Sudah tentu anda akan dimarahi oleh bos anda kerana tidur di tempat kerja.

Mendapat tidur yang baik dan mencukupi adalah sangat penting kepada sesiapa sahaja. Banyak manfaat yang akan diperolehi dengan jika anda mendapat tidur yang baik dan mencukupi.

1) Menenangkan Fikiran Yang Banyak Masalah

Setiap hari anda pasti akan dibebani dengan pelbagai masalah dalam hidup ini. Ada masalah yang kecil, dan ada juga masalah yang besar. Itu sememangnya menjadi lumrah kehidupan seorang manusia yang tidak dapat lari dari sebarang masalah. Ianya bergantung kepada seseorang itu bagaimana mereka akan menangani masalah yang dihadapi itu.

Dengan pelbagai masalah yang dihadapi sudah tentu ia akan membebankan fikiran anda. Ada banyak perkara yang anda perlu fikiran dan mahu diselesaikan. Jadi anda perlu merehatkan fikiran anda dengan mendapat tidur yang secukupnya. Jika mendapat tidur yang cukup fikiran anda akan merasa lebih tenang. Dan anda sudah tentu akan mempunyai keyakinan dalam diri untuk menyelesaikan sebarang masalah yang dihadapi apabila dapat berfikir dalam keadaan yang tenang.

2) Merehatkan Tubuh Badan Yang Keletihan

Badan kita akan merasa penat apabila banyak melakukan kerja. Waktu siang hari adalah waktu untuk anda keluar mencari rezeki bagi menampung kehidupan anda. Sudah tentu anda kadang-kadang tidak sempat untuk berehat kerana bekerja kuat untuk mencari rezeki. Apa sahaja kerja yang anda lakukan sudah tentu akan membuatkan tubuh badan anda merasa penat.

Ambillah waktu untuk merehatkan tubuh badan anda yang keletihan dengan mendapatkan tidur yang secukupnya pada waktu malam. Jangan sia-siakan waktu rehat anda di malam hari ini dengan melakukan aktiviti yang menyebabkan anda berjaga sehingga larut malam. Elakkan dari menonton televisyen sehingga larut malam. Akibatnya, tubuh badan anda akan bertambah penat jika tidak mendapat tidur yang mencukupi.

3) Mengembalikan Semula Tenaga

Tenaga yang ada dalam diri kita pasti akan berkurang apabila kita banyak melakukan kerja. Biasalah semakin banyak anda melakukan kerja mesti tenaga banyak digunakan. Sudah tentu tenaga anda akan semakin berkurang. Takkan la tenaga akan semakin bertambah kan? :D

Tidur adalah masa terbaik untuk berehat dan mengembalikan tenaga dalam diri kita. Satu amalan tidur yang baik adalah tidur sekejap pada waktu tengahari akan dapat mengembalikan tenaga anda untuk terus bekerja dalam keadaan yang baik sehingga ke petang. Pada waktu malam pula adalah waktu yang paling baik untuk memulihkan tenaga dalam diri anda supaya dapat memulakan hari baru pada keesokannya berada dalam keadaan yang kembali bertenaga.

4) Mengembalikan Semangat Baru

Apabila berlalunya masa seharian banyak perkara yang anda lakukan untuk menghabiskan aktiviti harian anda. Setiap perkara yang anda lakukan pasti akan meninggalkan kesan kepada diri anda. Ada yang meninggalkan kesan baik dan ada juga yang meninggalkan kesan negatif.

Biasanya semangat seseorang akan mulai pudar jika mereka berada dalam keadaan yang letih dan penat. Ini kerana apabila tubuh badan berada dalam keadaan yang penat, ia akan mempengaruhi fikiran anda. Fikiran anda yang lemah akan menyebabkan semangat anda juga semakin berkurangan. Jadi, untuk mengembalikan semangat dalam diri anda maka anda perlulah mendapatkan rehat yang secukupnya. Ambillah masa rehat pada waktu malam untuk dapatkan tidur yang cukup supaya apabila anda bangun pada keesokannya anda akan mendapat semangat yang baru. :)

5) Mengatasi Stress Dalam Diri

Stress ataupun tekanan yang muncul dalam diri seseorang adalah disebabkan oleh masalah yang dihadapi dalam kehidupan seharian mereka. Contoh masalah yang biasa dihadapi adalah masalah kewangan, masalah perkerjaan, masalah pelajaran, hubungan dengan pasangan masing-masing dan banyak lagi.

Ada banyak cara untuk anda menangani stress yang berlaku dalam diri anda. Salah satu cara untuk mengurangkan stress adalah dengan mendapatkan tidur yang cukup. Tidur adalah penting bagi merehatkan badan dan fikiran anda. Apabila mendapat tidur yang mencukupi, badan dan otak anda akan dapat berfungsi dengan baik. Jika kedua-dua ini dapat berfungsi dengan baik, ia akan mampu memberikan satu kekuatan yang hebat dalam diri anda yang akan dapat membantu anda menangani masalah stress yang anda hadapi.

6) Mengelakkan Masalah Sakit Kepala

Apabila tidak mendapat tidur yang cukup, masalah utama yang boleh berlaku adalah masalah sakit kepala. Namun awas, jangan terlebih tidur dalam tempoh masa yang agak lama. Tidur yang terlalu lama juga tidak baik untuk kesihatan anda. Terlebih tidur menyebabkan anda akan bangun dalam keadaan yang tidak bermaya, letih dan kurang semangat seterusnya menyebabkan anda sakit kepala.

Waktu tidur yang ideal bagi seseorang adalah diantara 6-7 jam pada malam harinya. Ianya bergantung kepada keperluan seseorang individu itu juga. Apabila mendapat tidur yang cukup anda akan bangun dalam keadaan yang segar dan dapat mengelakkan dari mendapat sakit kepala. Disamping itu mendapat tidur yang cukup adalah penting untuk mengelakkan diri anda dari sebarang masalah penyakit lain yang boleh berlaku berpunca dari masalah tidur anda.

Sebagai kesimpulan, kita hendaklah menjaga kesihatan diri kita dengan mendapat tidur yang secukupnya supaya dapat memberikan kebahagiaan dalam hidup kita. Manfaatkan waktu tidur yang kita ada dengan sebaik-baiknya supaya ia tidak akan membawa sebarang masalah kepada diri kita di kemudian hari.

Cara tidur yang paling baik adalah mengikut sunnah Rasulullah S.A.W. Baginda tidur dengan berbaring ke kanan menghadap kiblat dan baginda meletakkan tangannya yang kanan di bawah pipinya yang kanan.

Rasulullah S.A.W bersabda:
“Apabila kamu hendak mendatangi tempat tidur, maka berwudhuklah seperti wudhuk kamu untuk solat kemudian berbaringlah ke sisi sebelah kanan.”

Tidur juga boleh menjadi suatu ibadah jika kita meniatkannya dengan betul. Baca doa sebelum tidur. Niatkan tidur kita adalah untuk merehatkan badan dan fikiran kita serta memulihkan kekuatan agar dapat bangun kembali untuk beribadah kepada Allah. InsyaAllah tidur kita akan diberkati dan mendapat pahala dari Allah.

Semoga dengan perkongsian artikel ini akan dapat memberi manfaat kepada pembaca semua. Apa yang baik itu datang daripada Allah, apa yang kurang itu adalah dari kelemahan diri saya sendiri. Anda mempunyai pandangan sendiri untuk dikongsikan berkenaan tidur yang mencukupi? Sila nyatakan di ruangan komen. Saya sangat menghargainya. Sama-sama kita berkongsi untuk manfaat bersama. :)

Monday, July 4, 2011

100th !!!

hahahaha...entry aku bru nk msuk 100th...hehehehe...so...ni kira 100th anniversary la...
HAHAHAHAHA...almaklumla...bru stat blogging2 ni last year...
so...apa kisah entry ni ??? hmmm...to make it a little bit special...aku nk tulis pnjang2...
hehehehe...
hmmm...cita agak basi...tp just nk cita apa activity aku...(selain bkak fb n other activity harian)
skrnag ni...aku dh bela rabbit...ayah aku belikan...comel...sesuai dgn kriteria yg aku mahukan...


hehehehe...ni la rabbit aku tu...comel kn ??? actually ada 2...tp yg lg 1 tu kak aku pnya...so x nk promo dkat sini...hehehe
pastu...nk cita...1 bnda yg berlaku dkt fb...hehehehe...sbelum cita...mehhh tngok gmbar ni dulu...


hahahaha...kisahnya mcm ni...saudara Hafiz Hamidun telah brtnyakn soklan...knp ramai org minat aaron aziz...so...aku pon tlah komen di gmbar trsebut...sperti diatas...n...yg wat aku happy...abg Hafiz balas komen aku...well...bkn la nk happy apa...tp komen aku dibalas...hehehehe...spa Hafiz Hamidun tu...kalo da yg x kenal...dy adalah bekas ahli kumpuln UNIC yg skrng brgerak solo...hehehehe...so...kira artis la kn...so point of this story...artis balas komen aku...HAPPY ^_^

pastu...minggu lpas aku pergi makan angin tepi pantai...hehehehe...3 hari 2 malam...
best...tp aku sakit pala la bila dh hari ke2 tu...sbb ombak kuat sgt...hehehehe
makan ketam fresh...fuh...memang puas hati...daebak...
actually masa kt c2 cdang nk jmpa member...tp sbb x brapa nk connect...n x inform btol2...x jd jmpa...smpai la aku pon balik...

on the way nk balik tu...seperti yg aku rncng...nk g ngintai la kampus kejuruteraan USM tu...
hehehehehe...jd ayah pon bawa la...hehehehe...puas ati...mcm best la kampus tu...so...chill...x sabar nk msuk bln 9 nnt...cma risau psal kawan ja...tp normal la kn...bru msuk tmmpat baru ni...mmg r mcm tu...so...x pa la kn...chill suda ^^,

so...cerita sterusnya...hari ini...mmg target nk update blog la...tp spatutnya tgh hari td...tp...sbb bz mncari info utk usm...jd trtangguh la krja mngupdate ni...so...ni aku kuat kn jari2 aku utk mnaip...bkn apa...nnt mcm x brfungsi la plak blog aku tu...n suddenly nmpak rupa2nya...ni status yg ke 100...wow...teruja la skit...rasa mcm special ja kn...btw...hari ni...aku dpt apa yg aku tunggu...transcript asasi aku...hehehehe...akhirnya dah smpai umah...okla...uitm best...dy ltak kotak keras dkt trnskript tu...so x da la renyuk...hehehehe...so...again...puas hati...^_^

pastu...aku dh print yuran utk usm tu...hmmm...really hope dpt tajaan...kalo mnurut senior...aku da chance...tp kna allert r...so...InsyaAllah...tolong doakn da rezeki aku ek utk tajaan...hmmm...

okla...rasanya smpai sini ja kot entry aku kali ni...so...hope to have idea for next entry...hehehehe...HAPPY ANNIVERSARY~~~... (^^,)

(p/s: oppsss...sbelum aku terlupa...nnti rajin2 la bka blog aku...sbb nnt...InsyaAllah dh bole komen dkt entry...sbb aku akn wat sdikit prubahan...till meet for the next entry...Assalamualaikum)
There was an error in this gadget