Noted!!!


Wednesday, March 30, 2011

Cuba Fikir...

hahaha(sume starting nk gelak)...
recently...aku ni keje nk update blog je...jln2 blog org...hehehe...bru nk aktif la ktakn...sbb fb dh tersangat membosankn...jd bralih ke blog la plak...
emmm...tjuk entry aku tu...hehehe



cubala kn kalo rase da bnyak masa...korg fikirkn>>>
1. kita jatuh cinta...tp kn cinta sesama manusia melebihi cinta kpd Allah tu dosa...
2. bla dh kapel...for sure ke kawin...
3. kalo putus...knp nk sedih...redha la yg si dy tu bkn jodoh kita...
4. knp lbih mndahulukn si dy dr family sndiri...pdahal blom kawin pon lg...
5. kalo family bngkang hubungan korg...knp x nk ikut ckap family...kn family lbih knal diri kta dr org lain...
6. kta pecaya jodoh ditangan Tuhan...abis knp mncari...ended up rosakkn diri...buat maksiat n so on...
7. korg ckap kalo x cari mna nk dpt...abis korang x cayala yg Allah Maha Berkuasa...jodoh korng pasti akn dtg walo dgn apa cara...tu kerja Allah...
8. psangan korg tu...ckupkah aspek2 yg Islam jdkan garis pnduan utk cari psangan...
9. kalo x cukup...knp sayang sangat...
10.korang kadang2 lbih syngkn si dy lbih dr parents korng...apa ni...
11.kalo dh kawin...bercerai...terimalah...jodoh korg sdah brakhir...mngkin ada insan yg lbih baik sdang mnanti...


p/s: hehehe...cbala korg fikirkn balik ek...aku bkn ckap aku perfect...tp aku tngok bla org sdih lpas break up...aku jd trfikir...padahal si dy yg disygi tu bknla yg trbaik...knp x truskn sja pncarian...jdkn suma pngalamn sbgai pngajarn mmatangkn diri...itula yg spatutnya kn???...tp org x buat...aku fahm...bla dh sayg mmg ssah...espacially prempuan...so nasihat aku...tabahkn diri ek...jgn wat bnda2 pelik ni...sbb Allah x prnah mninggalkn hamba2 Nya...

No comments:

Post a Comment