Noted!!!


Wednesday, January 30, 2013

2 tahun

genap sudah 2 tahun aku ditinggalkan insan yang paling aku sayang dalam dunia ni...penguat semangat dan segala-galanya buat aku...andai aku gagal...dia yang senangkan hati dan dalam masa yang sama memberi semangat utntuk aku teruskan perjuangan...insan yang x pernah biarkan dirinya menyusahkan anak2nya...walau dalam apa jua keadaan...sangat tabah dalam menhadapi dugaan hidup...tiada 2 didunia...hanya 1 selama-lamanya...dialah Ibuku tercinta...
kini tiada lagi kata2 semangat yang sentiasa aku harapkan...tiada siapa yang ambil peduli...semuanya aku perlu lakukan sendiri...rindunya saat mendengar kata2 semangat yang diberikan...walau dimana saja aku pergi...walau apa saja yang aku lakukan...sangat memahami kerenah aku...
mengingatkan disaat aku terleka...sentiasa membimbing dan memberi nasihat...bagi aku...dialah ibu yang terbaik didunia...
rasa sekejap sangat kita bersama...impian yang belum aku laksanakan...budi yang belum aku balas...kebahagiaan dan kesenangan yang belum aku kongsi...masih banyak yang aku mahu kita lakukan bersama...tapi...Allah lebih menyayangi...aku redha...walau aku menangis seumur hidupku semuanya tak kan berubah...
walau sudah 2 tahun berlalu...walau ayah sudah cari pengganti...walau terlalu banyak yang telah aku lalui...kenangan saat itu...saat aku ditinggalkan...masih segar dalam ingatan...perasaan itu masih sama...bertapa aku rindu setiap kali mendengar kawan2 menyebut nama ibu...ungkapan keramat yang x mungkin dapat aku gunakan lagi...aku pernah terleka...tapi sudah tiada siapa yang mengingatkan...kata maaf yang sudah tidak dapat aku ucapkan...cerita2 kehidupanku yang hanya mampu aku simpan sendiri...
semuanaya sudah berbeza sejak kita berpisah...kebahagian aku telah pergi bersama...
walau berat dugaan yang perlu aku tempuh dulu...semuanya terasa ringan dengan bimbinganmu...kini...walau dugaan sekelumit kuman...beratnya terasa seperti ketulan batu besar...hilang kekuatan yang aku banggakan...
pernah aku terfikir untuk segera pergi agar kita dapat bersama...tapi aku takut kita x dapat berjumpa...dengan amalan aku yang sekecil kuman...bagaimana kita akan berjumpa...
bertapa aku sangat memerlukan dirimu disisiku sekarang...disaat dugaan hidup datang bertali arus kearahku...aku lemah tanpa binbingan...akan aku lebih cekal menghadapi tahun ini...agar kita dipertemukan di akhirat kelak...In Syaa Allah...

No comments:

Post a Comment