Noted!!!


Sunday, April 24, 2011

Abracadabra...

owh...what's that...mungkin ada yg tahu n ada yg x tahu what's the meaning of abracadabra...
abracadabra is an English word yg mmbawa maksud cakap kosong...atau perkataan mudahnya...merapu...yes...tu la makna abracadabra...
tujuan aku bg nma entry ni abracadabra bkn sbb nk tunjuk teror...@ sebab nk cita pasal lagu brown eye girls...tujuan aku bg nma entry ni abracadabra adalah disebabkan apa yg aku nk tulis...yg begitu tepat sekali maksudnya dengan abracadabra...iaitu...merapu...hahahahaha...
yes...aku mmg nk merapu...
besides that...aku jgak nk share sesuatu...

"Those who wish to sing always find a song."-sweedish proverb.

hahaha...kalo skali baca...rasa mcm merapu kn...tp...kalo kita fikir2 kn...maksud dy mmg mndalam...
n maybe jga each person has their own perception...so...pada pandangan aku...
proverb ni mnggambrkan attitude sseorng...sebab apa aku kata mcm tu???
sebab...ye la...kalo nk nyanyi...mesti la cari lagu...x kn nk cari buku...@ anything else...
kn...??? btol x...hahahahaha...
n knp aku cakap pasal attitude...sbb...sseorng tu perlu tahu apa yg dikehendaki dan apa yg diperlukan...x kn kalo nk skor dlm exam...bole plak men game...mestila kena baca buku...
sbb tu aku cakap ini melibatkn attitude...
so...bila ckap pasal attitude...sdah tntulah...bnda ni sgt999 penting...
pastu...aku da baca cerita..."a place to stand"...cerita tu pon pasal attitude...pasal seseorng yg dapt teruskn pekerjaan yg org lain x dpt lakukan kerana dy berfikiran positif n sntiasa enjoy lakukan pekerjaan dy...padahal org lain semua x dpt bertahan dgn pekerjaan tersebut...hmmm...
pentingkn attitude...???
sbb tu...org rajin walaupon x pandai...tetap akan berjaya...ttp...org malas walaupon pandai...suatu hari nnt pasti akan gagal...(kecuali org gifted)...hahahahaha...btol x...???
btol kn...

hmmm...hahahaha...n apa yg aku nk merapu...
aku nk cita pasal rancangan aku nk melawat maktab...aku x sabar nk tengok sijil lcci aku...hahaha...mungkin ada yg rasa pelik dgn aku...tp...x kesah...aku rasa syok sgt dgn sijil tu sbb aku pnah ada minat yg mendalam utk jd accountant...tp aku batalkan...atas sebab2 yg x dapt dielakkn...so...kna la discuss2 dgn member2 maktab aku yg best2 tu...hahahaha...rindu gila la kt maktab...tp...yg sedihnya...ramai cikgu2 aku yg dh pindah p maktab lain...so x ble nk jmpa...hmmm...x bole nk wat pape r kn...redha je la...da jodoh jmpa la kn...hehehe

No comments:

Post a Comment