Noted!!!


Tuesday, April 5, 2011

Ibarat Rumput...

emmm...ni sebenarnya aku curi dr blog Terfaktab...
ni dialog yg mnarik prhatian aku...so...aku nk share la...hehe...


Cinta ni kan Im, macam rumput inilah.
Dia bila dah tinggi mencanak macam ni, susah nak cabut Im, susah..
Kau try cabut sini kalau tak percaya
Kau boleh cabut Im
Tapi kau kena pakai cangkul itulah
Kau tengok rumput tu, ada akar tak
(aku belek-belek rumput di genggaman aku ni bila dia cakap macam tu, lepas tu aku geleng kepala)
Sebab itulah aku cakap, cinta ni macam rumput Im
Kau tahu, bila kau cabut rumput tu, tanpa akar, rumput tu akan tumbuh balik
Macam juga cinta, kalau kau cabut perasaan cinta kau tu, tanpa kau cabut akar-akarnya sekali, kiranya sia-sia, sebab…"
Sebab perasaan cinta kau, akan kekal di situ, dekat hati kau.
Jadi, macam mana kau cuba cabut pun cinta kau tu, kau date dengan perempuan lain ke apa, kau tahu itu sia-sia, sebab cinta kau, cuma pada perempuan tu seorang
Dia seorang….

emmm...ni le dialog yg aku cakap tu...trdapat kebenarn disitu...btol x???...tu la jdnya bila cintakn manusia melebihi cinta kpd Allah...btw...bkn aku salahkn org tu...cma...kalo kta brhadapn situasi mcm ni...aku rsa jalan trbaik adalh dgn kmbali kpd cinta Allah...aku faham...(walaupon aku blom pnah da pngalaman mcm ni)...sgt ssah nk mngatasi situasi mcm ni...tp...aku rsa tu je jln yg trbaik...hmmm...bg aku...prempuan yg dpt lelaki mcm ni bertuah...ttp...perempuan tu mngkin hnya bhagia di dunia shj...hmmm...

No comments:

Post a Comment