Noted!!!


Thursday, April 28, 2011

Macam mana kita nak decide...

owh...aku actually nk smbng psal couple...cinta...n those kind of things...
hmmm...knp tba2...
sbb...baru2 ni aku da trbaca artikel dr fb...yg ke2-2 nya tlah aku share di blog ni...artikel 1(yg haram ttp haram)...artikel 2(hukum zina hati dan couple)

hmmm...mesti ramai dh baca kn...yg artikel 1 tu aku ubah tjuk dr yg dkt fb...hahahaha...sbb bunyi mcm kasar sgt...hahahaha

btw...apa yg aku nk share utk entry kali ni berkait rapat dgn ke2-2 artikel trsebut...hahaha...knp...??? sbb kalo korang baca ke2-2 artikel trsbut...ianya saling berlawanan...btol x??? cba baca...

ok...oleh kerana artikel 1 tu keluar awal...aku mula dgn artikel 1 tu dulu la...hmmm...what's it all about???
mnceritakan tntang couple...yg dikatakn haram...walau apa cara sekalipon...couple ttp haram...itulah main point artikel tu...setuju x...??? tu yg aku faham la...
lpas baca artikel tu...msti ramai couple yg rasa x puas hati...sbb...??? couple dikatakn haram...
mengapakah...kerana ditakakn mnyebabkan zina hati...ops...apa plak zina hati tu...hmmm...yg tu kta jawab kmudian...hahahaha...aku sjujurnya setuju dgn artikel tu...sbb apa...??? sbb apa yg dikatakn dlm artikel tu benar...tiada salah padanya...ohhh...btol ke??? hmmm...apa pndapat korang semua...??? hah...pastu...aku mmg ni komen la kn...sbb aku dh setuju...

dan...kmudiannya...muncul artikel 2...hahahahaha...kalo korang baca...mmg btol2 membngkang artikel 1 dgn hujah yg lebih baik...adakah cople sdah mnjadi halal...??? oh tidak...hahahahaha
msti ramai couple mula berasa lega...dan merasa sgt setuju dgn artikel ini...btol x??? hahahahaha...aku still rasa x taw nk cakap apa...semua org ada pemahaman sndiri...btol...???
alah...kalo kata haram pon...ttp juga ada yg buat...so apa kesah...kn...???

hahahahahaha...ok...disini...aku nk kta pula pasal pndapat aku...bg aku...ke2-2 artikel tu btol...tiada salah padanya...dgn hujah yg sgt bernas...tp...ke2-2 nya...berlawanan...macam mana plak tu...??? itu ygwat ramai konfius kn??? btol??? actually...ke2-2 nya adlah disebabkan situasi yg berbeza...tp kisah yg sama...
artikel 1 kta...walau apa cara skalipon...yg haram ttp haram...hahahaha...tu sgt tepat...ttp...kita masih bole mnjadikan nya halal dgn ikatan perkahwinan...btol...??? eh...tp ni bab couple...still haram...yup...that's right...mmg couple haram...tp kahwin halal...sume tahu tu kn...hahahahaha...
couple telah dikatakn haram oleh bnyak ulama...x kan la ulama nk menipu...yup...sbb tu aku pon brsetuju yg couple tu haram...hahahaha...ramai ckap bila couple zina hati...yg tu mcm mna plak...
hahahahaha...kalo couple dikatakn zina hati...hujah ini telah dibangkang dgn hujah dlm artikel 2...dgn begitu menakjubkan...sungguh...dgn bukti yg begitu kukuh...hahahahaha...seakan-akan couple sudah mnjadi halal...mna bole...btol...??? hahahhaha...para sahabat yg bace ni...kalo terasa jgn marah...actually...kalo kita tmbh 1 lg point...iaitu...couple bole mnyebabkn zina...dgn ayat femesnya..."wa la takhrabul zina" yg brmaksud...dan jgnlah kamu mendekati zina...hahahaha...aku bkn la teror sgt...tp...point tu mmg cukup kuat bg aku...knp...??? sbb...kalo couple dikatakan zina hati bole dibngkang...tp kalo kata mnyebabkan zina mcm mna pula??? hahahahaha...aku mmg x suka msuk campur hal org...hahahaha...kalo x caya...tnya kwn2 aku...x penah aku halang diorng couple...couple la...jnji pandai jga diri...kn...???
hmmm...cuma disini...aku rasa ramai akn keliru...btol...??? dgn ke2-2 artikel tu...so...don't worry...b'cos both of it can be use... trserah pd pndangan masing2...dan sekali lagi aku tegaskan...walaupon couple x haram sbb x mnyebabkan zina hati...tp couple ttp haram sbb membwa kearah zina...x kira la zina apa pon...
ini...aku tujukan khas utk golongan yg remaja...couple tu x haram kalo utk kenal2 sblum kawen...tp...adakah logik diumur yg muda utk berkahwin??? sbb tu...couple not totally haram...ianya haram utk ssetengah org and certain situasi shj...mungkin pndapat aku agak salah...tp...aku rasa both side bole terima...kalo nk hurai knp couple mendekati zina...nnt panjang berjela-jela...so...tnyalah hal ini kpd yg lebih arif...dan...yg pnting berfikirlah secara bijak...dan pandai2 la jga maruah diri, agama dan keluarga...

hehehehe...salam renung2 kn...InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment